katalogové číslo: | 29-40-BCV PEP-PO |
výrobce: | Bonega |
cena bez DPH: | 2 718,30 Kč |
cena vč. DPH: | 3 289,14 Kč |
29-40-BCV PEP-PO Svodič přepětí PEP-PO varistorový 4P Typ B+C (třída I+II), Bonega
PŘEPĚŤOVÉ OCHRANY BONEGA® PEP-PO (VARISTOROVÉ)
Svodiče přepětí a bleskových proudů jsou důležitým doplňkem ochrany elektrické instalace a navazujících elektrických spotřebičů. Jejich úkolem je ochrana před vážným poškozením účinky přepětí atmosferického původu.Svodiče přepětí jsou tedy přístroje, které dokáží výrazně omezit účinky atmosferického přepětí s frekvencí řádově několik Mhz, a to v okamžiku, když hodnota atmosferického přepětí je vyšší než maximální hodnota pracovního napětí v elektroinstalaci. Toto přepětí vzniká v důsledku atmosferického výboje při přímém nebo nepřímém údere blesku.Svodiče přepětí odvedou impulzní proud do země, čímž se sníží jeho amplituda na přijatelnou úroveň která je bezpečná pro elektrickou instalaci a přístroje v ní nainstalované. Svodiče přepětí jsou však neúčinné vůči přepětí s pracovní frekvencí instalace, které může vzniknout při nedostatečné regulaci pracovního napětí v instalaci.
Výhody varistorových přepěťových ochran BONEGA typu „B+C“ (typu I+II) a „C“ (typu II) s výměnným varistorovým modulem:
1. Vyjmutí varistorového modulu (kapsle) je umožněno velmi snadno bez jakýchkoli pomocných nástrojů jen jedním prstem pomocí patentního excentrického mechanizmu.
2. Výhodná rozměrová konstrukce výměnného modulu (bez jakýchkoli bočních výčnělků) umožňuje jeho vyjmutí bez nutnosti demontáže krycí desky v rozvaděči, což podstatně zvyšuje uživatelský komfort.
3. Optická signalizace stavu varistoru (chráněna navíc průhledným plastovým krytem) je rozdělena na dvě přehledné části:
- v levé části je signalizace opotřebení varistoru: zelené pole znamená „plně funkční“, které přechází postupně do červeného pole „částečně funkční“. Vedlejší signalizace funkčnosti je i v případě částečného opotřebení stále v zelené pozici. Funkčnost varistoru je v tomto případě ještě zachována, ovšem omezeně. Je tedy nutné po tomto zjištění počítat s brzkou výměnou vložky.
- v pravé části je signalizace funkčnosti/nefunkčnosti varistoru: zelené pole znamená „plně funkční“ a v případě reakce na vysoké přepětí přejde jednorázově do červeného pole, což už je stav „nefunkční“. V tomto případě jsou tedy obě vizuální signální pole červené.
- průzor a samotná signalizace má velkou plochu, čímž je kontrola stavu varistoru rychlá a přehledná.Jde o patentní, unikátní řešení, které de facto neplete zákazníky nějakou střední (např. oranžovou pozicí, atd..)
4. Dálková signalizace:
- dálkovou signalizaci je možné připojit k rámům i dodatečně, takže při prvotním nákupu se pro ni nemusí zákazník rozhodovat. Na rozdíl od konkurenčních výrobků tedy není potřeba (v případě dodatečného požadavku na signalizaci) kupovat novou.
- signalizace je univerzální jak pro jednomodulové, tak i pro vícemodulové provedení. Mezi moduly je promyšlené patentní propojení. To řešení dokáže také velmi významně snížit náklady na pořízení a nenutí zákazníky k držení širokých skladových zásob. Stačí mít jen jednu signalizaci pro všechny typy.
5. Kombinované svorky umožňují jak uložení vodičů do třmenů, tak i propojení pomocí vidlicových lišt z obou stran.
6. Připojovací svorky jsou postříbřené a tudíž garantují možnost připojení i hliníkových vodičů.
7. Při výměnách varistorových modulů nemůže dojít k záměně parametrů. Rám má ve spodní části identifikační speciálně tvarovaný otvor, do kterého pak zapadá příslušný výstupek na modulu (kapsle). Rámy jsou tedy předem určeny na příslušné osazení jen předem technicky definovaných modulů. Díky mechanické blokaci tedy nemůže dojít k nechtěnému zničení.
8. Krytí v rámu je i po vyjmutí modulů zachované stále v bezpečné hodnotě IP 20.
9. „N“ póly mají pro odlišení barevné (modré) označení.